مطالب گوناگون و یاد داشت های احمد بلال

زمانی بود که یک موضوع را در موتور های جستجوگر جستجو میکردم اما نمی یافتم. به همین خاطر خواستم یک ویبلاک پر محتوا و خوب بنویسم

مطالب گوناگون و یاد داشت های احمد بلال

زمانی بود که یک موضوع را در موتور های جستجوگر جستجو میکردم اما نمی یافتم. به همین خاطر خواستم یک ویبلاک پر محتوا و خوب بنویسم

تاثیرات وضو

 

انرژی‌ درونی‌ بدن‌ انسان‌ طبق‌ قوانین‌ خاصی‌ در کانالهای‌ انرژی‌ جریان‌ دارد.انتهای‌ این‌ کانال‌ها در بدن‌ به‌ یکدیگر متصل‌ است‌ لذا مسیر چرخه‌ای‌ را ایجادمی‌کنند. در طب‌ قدیم‌ هند (آیورودا) و همچنین‌ طب‌ سنتی‌ چین‌، تطابقی‌ بین‌گردش‌ کره‌ زمین‌ و جریان‌ انرژی‌ در این‌ مسیرها وجود دارد. بدین‌ صورت‌ که‌همانگونه‌ که‌ کره‌ زمین‌ در هر شبانه‌ روز یک‌ دور به‌ دور محور خود می‌زند؛ انرژی‌درونی‌ بدن‌ نیز در طول‌ شبانه‌ روز، یک‌ دور مسیر کامل‌ جریان‌ خود را در این‌کانال‌ها طی‌ می‌کند.

ادامه مطلب ...

رازهای زیبایی پوست صورت

(ده ماده غذایی که چهره شما را زیبا تر می سازد) 


همان طور که می گویند شما همان چیزی هستید که میل می کنید درست
غذا خوردن به حفظ یک زندگی سالم و در عین حال حفظ چهره ای سالم کمک می کند .وقتی احساس خوبی در مورد چیز هایی که میل میکنید دارید و زمانی که موادی که مصرف می کنید برا یشما مفید است . این شانس را دارید که از چهره ای که می خواهید بر خوردار باشید در اینجا ده ماده غذایی که نه تنها به شما کمک میکند احساس خوبی داشته باشید بلکه کمک می کند چهره ای فوق العاده نیز داشته باشید معرفی می شود:

آب
نوشیدن مقادیر کافی آب در هر روز به
پوست کمک می کند که ظاهری صاف نرم انعطاف پذیر و جوان تر داشته باشید. وقتی بدن را هیدراته(دارای آب) نگه میدارید ظاهر کلی شما از نظر بافت پوست مو ناخن

ادامه مطلب ...

نشانه های بیماریهای قلبی و اصول پیشگیری از آنها

بیماریهای قلب و عروق علت اصلی مرگ و میر و از عوامل مهم ناتوانی های افراد دیابتی است . مهمترین علت پیدایش بیماریهای -قلبی -عروقی ،تصلب شراین می باشد . تصلب شراین باعث می شود که سرخرگ های گوناگونی که به قسمتهای مختلف بدن خون می رسانند ، بتدریج سخت و تنگ گردند و توانایی آنها برای انتقال اکسیژن و مواد غذایی به سلول های بدن کاهش یابد .عواملی هستند که موجب سریعتر شدن تصلب شراین میگردند.و در صورت وجود آنها احتمال پیدایش بیماریهای قلبی و عروقی افزایش پیدا می کند . برای پیشگیری از پیدایش بیماریهای قلبی -عروقی و مرگ و میر و ناتوانی ناشی از آنها ، باید این عوامل خطر را بشناسید و به توصیه های پزشکی لازم توجه نمایید . عوامل خطر برای بیماریهای قلب و عروق عبارتند از : سن بالا ، جنس مذکر ، سابقه خانوادگی سکته قلبی زودرس ، فشار خون بالا ، افزایش چربی های خون (بویژه کلسترول ) ، بیماری قندی ، سیگار کشیدن ، چاقی ، کم تحرکی و اختلال در انعقاد خون

ادامه مطلب ...

چه طور می توان سیگار را ترک کرد؟

 

ترک سیگار  و سیگرت مثل هر اعتیاد دیگر و بلکه سخت تر از اعتیادهای دیگر است. برای ترک باید: 


1) اول تصمیم جدی با خودتان بگیرید.
2) ترک تدریجی در مورد شما خیلی کارآیی ندارد، باید به یکباره آن را کنار بگذارید.
3) مقدار پولی را که در هر روز صرف خرید سیگار می کردید، محاسبه و از این پس به عنوان پاداش ترک سیگار برای خود چیزی را که همیشه دلتان می خواست بخرید، تهیه کنید.
4) یک نفر از دوستان یا اعضاء خانواده را مسئول کنترل خودتان کنید و به او مقداری نقده بدهید و بگویی اگر ظرف ده روز آینده هیچ سیگاری نکشیدید، آن را به شما برگرداند و اگر سیگار کشیدید، آن را به عنوان تنبیه دیگر به شما ندهد.
5) اگر ظرف این مدت سیگاری نکشیدید برای خود با پولی که پس می گیرید ، جشنی را گرفته و تجربه زندگی بدون سیگار را به خود تبریک بگویید.

ادامه مطلب ...

آنفلوانزای خوکی چیست؟



آنفلوانزای خوکی چیست؟ 

آنفلونزای خوکی
خوک ها نیز مانند انسان ها به آنفلوانزا مبتلا می شوند، اما ویروس آنفلوانزای خوکی مشابه ویروس آنفلوانزای انسانی نیست و در حالت عادی این ویروس باعث ابتلا انسان ها به این بیماری نمی شود، فقط در گذشته موارد بسیار کمی از ابتلا به این بیماری در افرادی که در تماس نزدیک با این حیوانات بوده اند گزارش شده است. اما جدیدا یک نوع جدید از این ویروس در اثر جهش ژنتیکی ایجاد شده است که انسان ها را مبتلا می کند و در عین حال به راحتی از انسانی به انسان دیگر سرایت می کند و به این ترتیب افرادی که هیچ گونه تماسی با این حیوانات ندارند نیز در معرض ابتلا قرار می گیرند.
علائم ابتلا به آنفلوانزای خوکی چیست؟
علائم آنفلوانزای خوکی بسیار شبیه

ادامه مطلب ...

چرا شیر سر میرود؟

 اگر مایکروفر داشته باشید، احتمالاً دیده‌اید که شیر درون مایکروفر، با آن که ممکن است دمایش خیلی زیاد شده باشد، سر نمی‌رود. برای دانستن علت این ماجرا کمی به عقب بر‌می‌گردیم.
اصلاً چرا شیر سر می‌رود؟ اگر به گرم شدن شیر دقت کنید، معنای فیزیکی سر رفتن را خواهید فهمید. وقتی شیر را روی حرارت گاز یا هر وسیله حرارتی که شیر را از بیرون گرم می‌کند قرار می‌دهید. تا آستانه نقطه‌جوش، هیچ اتفاقی‌نمی‌افتد؛ اما مسأله با آزاد شدن اولین حباب‌های حاوی بخار شیر آغاز می‌شود؛ هر چه دما بالاتر برود، این حباب‌ها هم با سرعت بشتری شکل می‌گیرند و بالاخره وقتی سرعت ایجاد این حباب‌ها از

ادامه مطلب ...

نیاز های جامعۀ اطلاعاتی

نیاز های جامعۀ اطلاعاتی 

information 

هر جامعۀ اطلاعاتی با توجه به خصیصۀ اصلی آن که وابستگی شدید به تولید و مصرف (اطلاعات) است، دارای نیازمندی های ویژه ای است که محور اصلی همۀ این نیاز ها اطلاعات است. عمده ترین محورهای این نیاز ها در سر فصل های زیر خلاصه می شود:

1.     اطلاعات فناوری و صنعت

2.     اطلاعات مربوط به تحقیق و توسعه

3.     اطلاعات پایه پزشکی و پیراپزشکی

4.     اطلاعات نظامی و استراتیژیک

5.     اطلاعات انسانی (جمعیت شناختی، مردم شناختی، یوم شناختی و ... )

6.     اطلاعات فرهنگی ، ادبی ، هنری و اقناعی

7.     اطلاعات علمی  

ادامه مطلب ...

جایگاه تحصیلی و تعلیمی ما کجاست؟

آمار های یونیسکو نشان می دهد که میانگین مطالعه یک آمریکایی 11 کتاب در سال است اما میانگین مطالعه یک فرد عرب در طول سال یک چهارم  صفحه است.

همین آمار حاکی است یک فرد غربی در سال 12 هزار دقیقه مطالعه می کند اما متوسط زمان مطالعه یک فرد عرب در طول سال شش دقیقه است.

طبق آمار یونسکومجموع کتاب های ترجمه شده به زبان عربی از دوره مامون یعنی از هزار سال پیش تا کنون از تعداد های ترجمه شده به زبان اسپانیوی در طول یک سال کمتر است.

ارزیابی یونسکو این است که اگر فرد در طول سال دست کم 22 کتاب بخواند میتوان او را به جهان امروزی وابسته دانست. به عبارت دیگر هر فرد باید هر 15 روز یک کتاب بخواند.

کرزی برنده ریاست جمهوری افغانستان شد

برنده شد کرزی 

کمیسیون انتخابات افغانستان حامد کرزی را برنده دومین انتخابات ریاست جمهوری این کشور اعلام کرده است.

این تصمیم در حالی اعلام شد که مقامات این کمیسیون گفتند دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان برگزار نمی شود.

روز گذشته عبدالله عبدالله، یکی از دو نامزد دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در اعتراض به برآورده نشدن شرایطش، از شرکت در انتخابات منصرف شد.

آقای عبدالله خواستار

ادامه مطلب ...

برتریت دین مقدس اسلام

برتریت دین مقدس اسلام

هرگاه بین دین مقدس اسلام و سایر ادیان مقایسه نماییم ، بخوبی مشاهده میکنیم که دین مقدس اسلام برتریت زیادی نسبت به سایر در بخش های مختلف خویش دارد .  و همین برتریت های دین اسلام است که بیروان سایر ادیان را به خود جلب مینماید .  

برتر

سایر ادیان بشری به دو بخش تقسیم شده اند :

بخش اول : معتقدات و ادیانی  اند که تنها بخش روحی را مطرح نموده ، وهرگاه کسی بخواهد مطابق برنامه های این ادیان متدین شود ، باید از مادیت دوری نموده ، و یا به عباره دیگر ترک  دنیا نماید و در مغاره ها و سوراخ های کوه ها رفته مصروف عبادت شود ، ویاهم برای رسیدن به مقامات عالی این دین از ازدواج ، وزنده گی در خانواده دورشده و به عبادت در معابد ببردازد .

بیروان  چنین ادیان به دو مشکل اساسی مواجه میشوند ، یا اینکه ازین دین صرف نظر نموده به بیدینی رو میاورند . و یا اینکه در جریان تعهد خود به بیروی

ادامه مطلب ...