مطالب گوناگون و یاد داشت های احمد بلال

زمانی بود که یک موضوع را در موتور های جستجوگر جستجو میکردم اما نمی یافتم. به همین خاطر خواستم یک ویبلاک پر محتوا و خوب بنویسم

مطالب گوناگون و یاد داشت های احمد بلال

زمانی بود که یک موضوع را در موتور های جستجوگر جستجو میکردم اما نمی یافتم. به همین خاطر خواستم یک ویبلاک پر محتوا و خوب بنویسم

زندگی خروسی

کوه بلندی بود که لانه عقابی با چهار تخم، بر بلندای آن قرار داشت.
یک روز زلزله ای کوه را به لرزه در آورد و باعث شد که یکی از تخم ها از دامنه کوه به پایین بلغزد.
بر حسب اتفاق آن تخم به مزرعه ای رسید که پر از مرغ و خروس بود.
...
مرغ و خروس ها می دانستند که باید از این تخم مراقبت کنند و بالاخره هم مرغ پیری داوطلب شد تا روی آن بنشیند و آن را گرم نگهدارد تا جوجه به دنیا بیاید.
یک روز تخم شکست و جوجه عقاب از آن بیرون آمد.
جوجه عقاب مانند سایر جوجه ها پرورش یافت و طولی نکشید که جوجه عقاب باور کرد که چیزی جز یک جوجه خروس نیست.
او زندگی و خانواده اش را دوست داشت اما چیزی از درون او فریاد می زد که تو بیش از این هستی.
تا اینکه یک روز که داشت در مزرعه بازی می کرد متوجه چند عقاب شد که در آسمان اوج می گرفتند و پرواز می کردند.
عقاب آهی کشید و گفت: ای کاش من هم می توانستم مانند آنها پرواز کنم.
مرغ و خروس ها شروع کردند به خندیدن و گفتند: تو خروسی و یک خروس هرگز نمی تواند بپرد.
اما عقاب همچنان به خانواده واقعی اش که در آسمان پرواز می کردند خیره شده بود و در آرزوی پرواز به سر می برد.
اما هر موقع که عقاب از رویایش سخن می گفت به او می گفتند که رویای تو به حقیقت نمی پیوندد و عقاب هم کم کم باور کرد.
بعد از مدتی او دیگر به پرواز فکر نکرد و مانند یک خروس به زندگی ادامه داد و بعد از سالها زندگی خروسی، از دنیا رفت.

تو همانی که می اندیشی، هرگاه به این اندیشیدی که تو یک عقابی؟ پس به دنبال رویاهایت برو و به یاوه های مرغ و خروسهای اطرافت فکر نکن.

نویسنده: گابریل گارسیا مارکز

این ماه میلاد پیامبر بزرگوار ص است

ولادت پیامبر رحمت، عزت و کرامت حضرت محمد(ص) برعموم مسلمانان تبریک و تهنیت باد ! حضرت محمد (ص) در عام الفیل به سال 570 میلادی در  ربیع الاول قدم به عرصه این جهان خاکی نهاد و با وجودش عالمی را از جهل و گمراهی نجات بخشید. او عرش نشینی بود که با فرش نشینان همراه گشت تا آنان را هم با خود به عرش ببرد. ز احمد تا احد یک میم فرق است جهانی اندر این یک میم غرق است 

 

 

احمد نام پیامبر بزرگوار محمد ص

بارسا و رئال در صدر رده بندی پر طرفدارترین باشگاه های اروپا

دو غول اسپانیایی رده های اول و دوم لیست پرطرفدارترین تیمهای اروپایی را مال خود کرده اند ونمایندگان انگلیس، ایتالیا و آلمان دررده های بعدی هستند 

 

سایت گل- یوفا، لیست باشگاه پرطرفدار این قاره را در سال جاری اعلام کرد.

این رده بندی بر اساس تعداد هواداران رسمی در داخل و خارج کشورها انجام شده است.
باشگاه بایرن مونیخ در این رده بندی همانند سال گذشته در رده پنجم قرار دارد.
لیست ده باشگاه اول این رده بندی و همچنین باشگاه های آلمانی به شرح زیر است :
۱ - بارسلونا با ۶.۶۶۵.۰۰۰ هوادار
۲ - رئال مادرید با ۶.۳۳۰.۰۰۰ هوادار
۳ - منچستر یونایتد با ۵.۴۳۵.۰۰۰ هوادار
۴ - یوونتوس با ۵.۴۲۵.۰۰۰ هوادار
۵ - بایرن مونیخ با ۴.۴۴۵.۰۰۰ هوادار
۶ - گالاتاسرای با ۴.۲۷۰.۰۰۰ هوادار
۷ - میلان با ۳.۸۱۵.۰۰۰ هوادار
۸ - لیورپول با ۳.۷۳۰.۰۰۰ هوادار
۹ - اینتر میلان با ۳.۷۱۰.۰۰۰ هوادار
۱۰ - مارسی با ۳.۳۵۰.۰۰۰ هوادار
.
۱۳ - بوروسیا دورتموند با ۲.۸۵۰.۰۰۰ هوادار

مادر من فقط یک چشم داشت (ترجمه احمد زبیر امیری از متن انگلیسی)

مادر من فقط یک چشم داشت. من از او متنفر بودم ... او همیشه مایه خجالت من بود، او برای امرار معاش خانواده برای معلم ها و بچه های مدرسه غذا می پخت. یک روز آمده بود در مدرسه که به من سلام کند و مرا با خود به خانه ببرد، خیلی خجالت کشیدم که آخر او چطور توانست این را بامن بکند؟ به روی خودم نیاوردم، فقط با تنفر به او یک نگاه کردم و فوراً از آنجا دور شدم. روز بعد یکی از هم صنفی هایم مرا مسخره کرد و گفت ایی یی یی... مادر تو فقط یک چشم دارد. کاش زمین دهن باز میکرد و مرا...

فقط دلم میخواست خودم را گم و گور کنم. کاش مادرم گم و گور میشد...

روز بعد به او گفتم اگر واقعا میخواهی مرا بخندانی و خوشحال باشی چرا نمی میری؟ او هیچ جوابی نداد... حتی یک لحظه هم راجع به حرفی که زدم فکر نکردم، چون خیلی عصبانی بودم، احساسات او برای من هیچ اهمیتی نداشت.

دلم میخواست از آن خانه بروم و دیگر هیچ کاری با آن نداشته باشم ، سخت درس خواندم و موفق شدم برای ادامه تحصیل به سنگاپور بروم و بالاخره در آنجا ازدواج کردم و برای خود م خانه خریدم، زن و بچه و زنده گی...

از زنده گی ، بچه ها و آسایشی که داشتم خوشحال بودم تا اینکه یک روز مادرم آمد به دیدن من او سالها مرا ندیده بود و همینطور نواسه های خود را. وقتی ایستاده بود در خانه بچه ها به او خندیدند و من سرش داد کشیدم که چرا خودش را دعوت کرده که بیاید اینجا ، انهم بی خبر؟

او به آرامی جواب داد : آه خیلی معذرت میخواهم مثل اینکه آدری را عوضی آمده ام "و بعد فورا رفت و از نظر ناپدید شد.

یک روز یک دعوت نامه آمد در خانه من در سنگاپور برای شرکت در جشن تجدید دیدار دانش آموزان مدرسه ولی من به همسرم دروغ گفتم که به یک سفر کاری میروم. بعد از مراسم رفتم به همان کلبه قدیمی خود ما؛ البته فقط از روی کنجکاوی.

همسایه ها گفتند که مادرم مرده است، ولی من حتی یک قطره اشک هم نریختم آنها یک نامه به من دادند که او از همسایه ها خواسته بود که بدهند به من.

در آن نامه نوشته شده بود که ای عزیز ترین پسر من ، من همیشه به فکر تو بوده ام، مرا ببخش که به خانه تو آمدم و بچه های تو را ترساندم ، خیلی خوشحال شدم وقتی شنیدم که میایی اینجا ولی من ممکن است که نتوانم از جایم بلند شوم و تو را ببینم . از اینکه دایم باعث خجالت تو شدم خیلی متاسفم. آخر میدانی

وقتی تو خیلی کوچک بودی در یک حادثه یک چشمت را از دست دادی. به عنوان یک مادر نتوانستم تحمل کنم و ببینم که تو بزرگ میشوی با یک چشم.

بنابراین تصمیم گرفتم چشم خودم را بدهم به تو. برای من افتخار بود که پسرم میتوانست با آن چشم به جای من دنیای جدید را بطور کامل ببیند.

باهمه عشق و علاقه من به تو.

خدا حافظ

مادرت

ترجمه احمد زبیر امیری

ترس بزرگترین دشمن ما

کشنده ترین نیروئی که زندگی را از میان میبرد، ترس است. ترس سجایای اخلاقی را ضعیف می کند، پشتکار و حس پیشرفت را شکست می دهد، سبب بیماری می شود، سعادت را فلج می سازد و مانع موفقیت در کار ها می گردد. ترس عیب جبران ناپذیری است یعنی عیب محض است. اکنون دانشمندان روانشناس به خوبی پی برده اند که ترس خون را ضایع می کند و هضم غذا را مشکل می سازد.

ترس از جنبش و فعالیت مغز و بدن می کاهد و تمام عناصر موفقیت را میکشد. دشمن خونی سعادت جوانی و رفیق وحشت آور ایام پیری است نشاط و خوشحالی از آن فرار می کند و شادی نمی تواند با او در یکجا زندگی کند.

ترس


[1] Horace Fletcher- پژوهشگر آمریکایی در امر تغذیه و پایه گذار روشی به نام فلچریسم (1849-1919)

دکتر هلکمب می گوید : در بین حالات مرضی بسیار مضر بشر وسیع تر و متنوع تر از همه، ترس است. انواع و درجات ترس بسیار زیاد است. خفیف ترین درجۀ آن این است که انسان از حادثه ای که ممکن است در آینده روی دهد، دچار اندیشه شود. ترس های شدیدتری هم وجود دارد که به فریاد، آه ، فغان و لرزش منجر می شود. اما در تمام انواع و درجات ترس تاثیری وجود دارد که سلول های اعصاب را دچار فلج می سازد و این تاثیر ، بدن را برای ابتلا به بیماری های متعدد آماده می کند.

هوراس فلچر[1] می گوید: (ترس مانند هوای گاز کربنیک دار است مغز و روح را مسموم می کند و گاهی نیز سبب مرگ می شود.)

باوجود این از روز تولد در زیر یوغ هیولایی که ترس نام دارد زندگی می کنیم . سالی بیش از صد بار به بچه تذکر داده می شود که از فلان چیز حذر کند، این غذا تولید مسمومیت می کند، این جانور تو را نیش می زند، اگر این کار را بکنی می میری، اگر فلان کنی فلان بلا به سرت می آید! از این رو مردان قوی و زنان با هوشی را می بینیم که از حشرۀ بی ضرری وحشت دارند. زیرا بچگی خطر ناک بودن حشرات در مغز آنها رسوخ کرده است.

ادامه مطلب ...

فرعون یکی دیگر از معجزات قرآن:

 
بی باک: هنگامی که فرانسوا میتران در سال ۱۹۸۱ میلادی زمام امور فرانسه را بر عهده گرفت،ازمصر تقاضا شد تا جسد مومیایی شده فرعون را برای برخی آزمایشها و تحقیقات از مصر به فرنسه منتقل کند.  



 جسد فرعون به مکانی با شرایط خاص در مرکز آثار فرانسه انتقال داده شد تا بزرگترین دانشمندان باستانشناس به همراه بهترین جراحان و کالبد شکافان فرانسه، آزمایشات خود را بر روی این جسد و کشف اسرار متعلق به آن شروع کنند.

رئیس این گروه تحقیق و ترمیم حسد یکی از بزرگترین دانشمندان فرانسه به نام پروفسور موریس بوکای بود، او بر خلاف سایرین که قصد ترمیم جسد داشتند، در صدد کشف راز و چگونگی مرگ این فرعون بود.

تحقیقات پروفسور بوکای همچنان ادامه داشت تا اینکه در ساعات پایانی شب نتایج نهایی ظاهر شد بقایای نمکی که پس از ساعت ها تحقیق بر حسد فرعون کشف شد دال بر این بود که او در دریا غرق شده و مرده است و پس از خارج کردن جسد او در دریا غرق شده و مرده است و پس از خارج کردن جسد او از دریا برای حفظ جسد، آن را مومیایی کرده اند. اما مسئله غریب و آنچه باعث تعجب بیش از حد پروفسور بوکای شده بود این مسئله بود که چگونه این جسد سالمتر از سایر اجساد، باقی مانده در حالی که این جسد از دریا بیرون کشیده شده است.
حیرت و سردرگمی پروفسور دوچندان شد وقتی دید نتیجه تحقیق کاملا مطابق با نظر مسلمانان در مورد غرق شدن فرعون است و از خود سئوال می کرد که چگونه این امر ممکن است با توجه به اینکه این مومیایی در سال ۱۸۹۸ میلادی و تقریبا در حدود ۲۰۰ سال قبل کشف شده است،در حالی که قرآن مسلمانان قبل از ۱۴۰۰ سال پیدا شده است؟!

لذا بعد از اتمام کار به کشورهای اسلامی سفر کرد و به تحقیق پرداخت تا بالاخرة آیه ۹۲ سوره یونس را برایش خواندند.به این صورت بود که به دین مبین اسلام مشرف شد 

 

منبع: http://www.facebook.com/#!/nuraqa.sherzai

نقش هر دو رئیس جمهور در جنگ مساوی بوده است.

در 12 سال اخیر دو چهره به نام های جور ج بوش و باراک اوباما بل نوبه رئیس جمهور ابر قدرت جهان یعنی ایالات متحده امریکا شدند.  

بنا بر تحلیل اکثر متفکرین و آگاهان سیاسی ، هر دو سیاست مدار فوق الذکر نقش بزرگی را در کشمکش ها و جنگ های اخیر در جهان به عهده داشتند. زمانی که باراک اوباما به قدرت رسید بسیاری از آمریکایان و مردم جهان وی را استقبال کردند. چرا که همه بشریت در جهان علاقه مند صلح می باشند و از جنگ و خونریزی خسته شده اند. اگر نا امنی در هر گوشه از دنیا افزایش پیدا کند همان منطقه و حتی جهان را تهدید میکند. و باعث افزایش فقر نیز میشود. 

چرا جهان همیشه متوجه جنگ است؟ هر کشور ابر قدرت کوشش میکند که اسلحه هسته یی تولید کند برای چه؟ حادثه یوروشیما و ناگاساکی چه فایده کرد؟ آیا جهان نمیتواند با هم متحد شود و صلح سرتاسری را به وجود بیاورند و فقر را نیز از بین ببرند؟ بسیار درد آور است این بی عدالتی های که امروز دیده میشود که یک کشور بسیار مردمان غنی و ثروت مند دارد و کشور های در آسیا و افریقا است که بیشتر از نیم نفوس اش زیر خط فقر به سر می برند و همه روزه از بین میروند و یا سو تغذی بار می آیند.  

به امید این که هر چه عاجل تر تمام مردم های دنیا به  خصوص سیاست مداران دوروی به خود بیایند و در راستای صلح تلاش کنند تا از جنگ جهانی سومی جلوگیری کرده باشند (جنگ راه حل نیست به هیچ وجه)