مطالب گوناگون و یاد داشت های احمد بلال

زمانی بود که یک موضوع را در موتور های جستجوگر جستجو میکردم اما نمی یافتم. به همین خاطر خواستم یک ویبلاک پر محتوا و خوب بنویسم

مطالب گوناگون و یاد داشت های احمد بلال

زمانی بود که یک موضوع را در موتور های جستجوگر جستجو میکردم اما نمی یافتم. به همین خاطر خواستم یک ویبلاک پر محتوا و خوب بنویسم

چه طور می توان سیگار را ترک کرد؟

 

ترک سیگار  و سیگرت مثل هر اعتیاد دیگر و بلکه سخت تر از اعتیادهای دیگر است. برای ترک باید: 


1) اول تصمیم جدی با خودتان بگیرید.
2) ترک تدریجی در مورد شما خیلی کارآیی ندارد، باید به یکباره آن را کنار بگذارید.
3) مقدار پولی را که در هر روز صرف خرید سیگار می کردید، محاسبه و از این پس به عنوان پاداش ترک سیگار برای خود چیزی را که همیشه دلتان می خواست بخرید، تهیه کنید.
4) یک نفر از دوستان یا اعضاء خانواده را مسئول کنترل خودتان کنید و به او مقداری نقده بدهید و بگویی اگر ظرف ده روز آینده هیچ سیگاری نکشیدید، آن را به شما برگرداند و اگر سیگار کشیدید، آن را به عنوان تنبیه دیگر به شما ندهد.
5) اگر ظرف این مدت سیگاری نکشیدید برای خود با پولی که پس می گیرید ، جشنی را گرفته و تجربه زندگی بدون سیگار را به خود تبریک بگویید.

پیاده روی و ترک سیگار

دانشمندان، با بررسی تاثیر 1600 مت پیاده روی روزانه 15 نفر سیگاری، دریافتند که این افراد تا 15 ساعت بعد از پیاده روی به کشیدن سیگار تمایلی نداشتند و علایم آزار دهنده ترک سیگار در آنان کاهش یافته بود. 

ورزش سبب رها شدن واسطه جانبی « دوپامین » از مغز می شود. دوپامین ، با ایجاد احساس خوشایند، تمایل به کشیدن سیگار را پایین می آورد و فرد را به ورزش بیش تر تشویق می کند. 

  

خطر کشیدن سیگار 

 

کشیدن یک پاکت سیگار در روز به اندازه 3 تا 4 عکس قفسه سینه پرتو وارد بدن فرد سیگاری می کند. دود سیگار ماده ای به نام « رادیو اکتیو پلونیم 210 » دارد که پرتو های زیادی وارد بدن فرد سیگاری می کند. « پلونیوم 210 » با تحت تاثیر قرار دادن ، فرصت تحرک تخمک و اسپرم و سبب بروز ناباربری در زنان و مردان سیگاری می شود. 

تاثیر سیگار در ناباربری بحثی اثبات شده است که تحقیقات جید صحت آن را تایید کردند. 

 

عمر زنان سیگاری کمتر است 

 

ضرر سیگار کشیدن برای زنان از مردان اسب. به شکلی که عمر زنان سیگاری 11 سال کمتر از مردان سیگاری است. متخصصان بهداشت و سلامت می گویند که سیگار کشیدن یکی از علل مهم ابتلا به سرطان ریه و بیماری های ریه و سایر سرطان هاست. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد