مطالب گوناگون و یاد داشت های احمد بلال

زمانی بود که یک موضوع را در موتور های جستجوگر جستجو میکردم اما نمی یافتم. به همین خاطر خواستم یک ویبلاک پر محتوا و خوب بنویسم

مطالب گوناگون و یاد داشت های احمد بلال

زمانی بود که یک موضوع را در موتور های جستجوگر جستجو میکردم اما نمی یافتم. به همین خاطر خواستم یک ویبلاک پر محتوا و خوب بنویسم

سونی بعد از ۱۴ سال برای اولین بار زیان داد

گزارش سالانه شرکت سونی نشان می دهد که این شرکت برای اولین بار طی ۱۴ سال گذشته زیان داده است. این ضرر مالی بی سابقه، معادل حدود ۹۹ میلیارد ین ژاپن (یک میلیارد و ۴۰ میلیون دلار) در پی افت شدید فروش محصولات این شرکت ثبت شده است.

این در حالی است که شرکت سونی در سال گذشته مالی، سودی معادل ۳۷۰ میلیارد ین ( سه میلیارد و ۹۰۰ میلیارد دلار) ثبت کرده بود.

بحران مالی جهانی و افزایش ارزش ین، واحد پول ژاپن، از دلایل اصلی زیان سالانه شرکت سونی عنوان شده است.

افزایش ارزش ین باعث شده است که سود حاصل از فروش خارجی کاهش پیدا کند. بنابر آخرین گزارش سالانه سونی، فروش جهانی این شرکت حدود ۱۳ درصد کاهش یافته است.

پیش از این اعلام شده بود که سونی ۸ هزار نفر از ۱۸۵ هزار کارمند خود را اخراج و ۱۰ درصد از کارخانه های خود را تعطیل می کند.

زیان سالانه سونی با وجود این که در ۱۴ سال گذشته بی سابقه بوده، اما از پیش بینی قبلی این شرکت امیدوارکننده تر بود. سونی تخمین زده بود که زیان سالانه آن به ۱۵۰ میلیارد ین ( یک میلیارد و پانصد و هفتاد میلیون دلار) برسد.

هم زمان با انتشار گزارش سالانه شرکت سونی، سهام این شرکت در پایان روز گذشته، ۶/۸ درصد کاهش یافت.

افزایش ارزش ین، کابوس صادرکنندگان ژاپنی

تا کنون چند شرکت ژاپنی اعلام کرده اند به دلیل افزایش ارزش ین و در پی آن کاهش سود صادرات، متحمل زیان های سنگین شده اند.

روز سه شنبه گذشته، هیتاچی زیان سالانه این شرکت را ۷۸۷ میلیارد ین (هشت میلیارد و هشتصد میلیون دلار) اعلام کرد. ثبت چنین زیانی از سوی یک تولید کننده ژاپنی در تاریخ این کشور بی سابقه بوده است.

در میان محصولات سونی، این شرکت به طور مشخص به کاهش فروش بازی کامپیوتری پلی استیشن ۲ اشاره کرده است. این شرکت علاوه بر بازی های کامپیوتری، از تولید کنندگان بزرگ تلویزیون، پخش کننده های دیجیتال و همین طور دوربین های دیجیتال است.

کاهش قدرت خرید مصرف کنندگان، مانند آن چه سال گذشته در آمریکا و دیگر کشورهای توسعه یافته رخ داد، به سرعت بر بازار محصولات الکترونیک تاثیر می گذارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد