مطالب گوناگون و یاد داشت های احمد بلال

زمانی بود که یک موضوع را در موتور های جستجوگر جستجو میکردم اما نمی یافتم. به همین خاطر خواستم یک ویبلاک پر محتوا و خوب بنویسم

مطالب گوناگون و یاد داشت های احمد بلال

زمانی بود که یک موضوع را در موتور های جستجوگر جستجو میکردم اما نمی یافتم. به همین خاطر خواستم یک ویبلاک پر محتوا و خوب بنویسم

تلفن چگونه اختراع شد؟

واژه تلفن مرکب از دو کلمه است : تله به معنای دور و فون به معنای صدا و صوت تلفن و سیله ای است که ما را قادر می سازد با دوستان و خویشاوندانی که هزاران کیلو متر از ما فاصله دارند ، صحبت کنیم . در دنیای کنونی تلفن به صورت یکی از ضروریات زندگی در آمده است . از تلفن در تجارت خانه ها ، ادارات ، منازل و کارخانه ها استفاده میشود .

همه میدانیم که الکساندر گراهام بل تلفن را اختراع کرد . داستان اختراع آن بسیار جالب است و به دوم ژوئن سال 1875 برمی گردد، یعنی وقتی که بل به همراه دستیارش توماس واتسون بر روی مشکلی مربوط به تلگراف ، کار می کردند . بل در کنار دستگاه گیرنده تلگراف در یک اتاق ، و دستیارش در اتاق دیگری بود. واتسون ارتعاشاتی را در یک نوار آهنی ایجاد نمود. بل در اتاق خود ، این ارتعاشات را به صورت جریان الکتریکی دریافت که هر دوسخت دچارحیرت شد پس به سرعت به اتاق دیگر رفت و دریافت که نوار آهنی ارتعاش یافته میان قطبهای آهنربا ، جریانی الکتریکی را درسیم متصل بدان ، ایجاد نموده است. این مشاهده تاریخی بود که تولد تلفن انجامید. در دهم مارس سال 1876 ، بل توانست مکالمه تلفنی را به معرض نمایش گذارد.

آیا می دانید تلفن چگونه کار می کند ؟ تلفن دو بخش اصلی دارد:

قسمت دهانی و قسمت گوشی . قسمت دهانی تلفن به صورت یک فرستنده و قسمت گوشی آن به صورت یک گیرنده عمل می کنند . هر دوی آنها در محفظه ای محصورشده و به وسیله یک رشته سیم ، به یکدیگر متصل هستند.

وقتی مادر قسمت دهانی تلفن صحبت می کنیم ، دیافرا کمی که بدان متصل است ، شروع به ارتعاش می نماید . برطبق این ارتعاشات ، جریانی متقیدی تولید می شود . این جریان به وسیله سیم خط تلفن به گیرنده ای از تلفن دیگری انتفال می یابد . این جریان متغیر ارتعاشاتی را در دیافراگم متصل به گیرنده ایجاد نموده و سپس به امواج صوتی اصلی تبدیل می شود . فردی که در طرف دیگر تلفن قرار دارد ، بوضوح صدای گوینده را می شنود. همین فراینده مان گیرنده ما و دهانی تلفن در طرف دیگر خط ، روی می دهد.

به این ترتیب دو نفر می توانند از طریق تلفن با یکدیگر صحبت نمایند.

امروزه تمام کشور های دنیا ، شبکه خطوط تلفنی و سیعی دارند ، این شبکه از شهری به شهر دیگر و از کشور به کشور دیگر امتداد یافته اند . با استفاده از تلفن ، دنیا بسیار کوچکتر به نظر می آید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد