مطالب گوناگون و یاد داشت های احمد بلال

زمانی بود که یک موضوع را در موتور های جستجوگر جستجو میکردم اما نمی یافتم. به همین خاطر خواستم یک ویبلاک پر محتوا و خوب بنویسم

مطالب گوناگون و یاد داشت های احمد بلال

زمانی بود که یک موضوع را در موتور های جستجوگر جستجو میکردم اما نمی یافتم. به همین خاطر خواستم یک ویبلاک پر محتوا و خوب بنویسم

جالب و خواندنی

آموزش از طریق موبایل

استفاده از تلیفون های موبایل برای آموزش پایه می تواند به جوانانی که از نظام آموزشی سنتی رویگردان شده اند کمک کند.

اخیراً پروژه ای با بودیجه معادل چهار و نیم ملیون یورو در بریتانیا، سویدن و ایتالیا برای همین منظور  آغاز شده است.

بررسی امکان استفاده از دستگاه های میخانیکی موبایل، برای آموزش M-Learning هدف از این پروژه به نام حساب و خواندن و نوشتن به جوانانی است که ترک تحصیل کرده اند.

این پروژه برای جوانان 15 تا 24 ساله انجام می شود.

دو هزار سال تاریخ خاور میانه

کتاب دو هزار سال تاریخ خاورمیانه، تحولات بیش از دوهزار سال تاریخ سیاسی، اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی منطقه خاورمیانه را بررسی کرده است.

کتاب فوق توسط برنارد لوئیس، از استادان دانشگاه پرینستون امریکا و با همکاری یک تیم تحقیقاتی نوشته شده است.

اگر چه نویسنده سعی در تبیین تاریخ منطقه در بعد از میلاد مسیح داشته، اما مطلب خود را پیش از میلاد آغاز کرده تمدن های بزرگ روم را معرفی کرده ، میلاد مسیح را پشت سر گذاشته ، زمینه های پیدایش اسلام و بعثت پیامبر اسلام (صلی الله علیه وسلم) را جستجو کرده ، تحولات دوره ای اسلامی را یکی بعد از دیگری به تصویر کشیده ، تبادلات و تاثیرات ملل شرق میانه را با سایر ملل مورد بررسی قرار داده و به ویژه بر تاثیر فرهنگ و تمدن غرب بر این منطقه در تاریخ معاصر انگشت گذاشته است.

 

خریدار خوشچانس

یک انگلیس از اهالی کنت، مدعی شد که با خریدن یک بطری ساس، یک حلقه با ارزش در آن پیدا کرده است. قرار گزارشها "کوین لوچفورد" میگوید در حال درست کردن غذا برای فرزندش بوده و همین که میخواسته از ساس Chicken Tonight برای خوشمزه کردن غذایش استفاده کند، از داخل آن ، یک حلقه ،با ارزش بیرون افتاده است.

وی حلقه را نزد جواهر فروش می برد ومطلع میشود  که آن، متعلق به 150 سال پیش است و 12 هزار پوند ارزش دارد.

کوین میگوید:"میخواهم این حلقه را به صاحبش باز گردانم. یقین دارم که این حلقه، یک ارثیه خانواده ای است و شخصی که آن را گم کرده هم اکنون تا حد مرگ نا راحت و نگران است."

اما سوال اینجاست که این حلقه در بطری ساس جابجا شده است؟ این سوالی است که قرار است مسئولان شرکت تولید کننده این ساس به آن پاسخ دهند.

 

پختن پولهای پس انداز به جای غذا

یک زن چینی که پس انداز خود را در مایکروویو خانه اش نگهداری میکرد، سر انجام همۀ آنها را همراه با غذا پخت.

بر اساس گزارشها، این زن هشتاد ساله از اهالی "تانگجو" منطقه ای در پکن ،از مایکروویوی خانه به عنوان محلی برای مخفی کردن پولهایش استفاده میکرد. وی موفق شده بود 20 هزار یوآن جمع کند اما یک روز که فراموش کرده بود، همه ثروتش در مایکروویو پنهان شده ،آن را برای پختن غذا روشن کرد.

پیر زن، زمانی متوجه شد که پولهایش به همراه غذا در حال سوختن است که دیگر دیر شده بود. اگر چه بانک عمده پول های او را تعویض کرده ولی با اینحال وی 5 هزار یوآن ضرر کرد.

 

ریکارد تازه در سرعت صد ساله های جهان

یک پیر مرد 105 ساله چینی ، میخواهد ریکارد دو صد متر سرعت صد ساله های جهان را بهبود ببخشد.

طبق گزارشها، این پیر مرد که "گوئوکایرو" نام دارد و ساکن شهر نانجینگ از ایالت "جیانگجو" است، برای این منظور مدتها تمرین کرده و یقین دارد که میتواند ریکارد تازه یی را از خود بر جای بگذارد. وی ، هم اکنون به عنوان جامل مشعل دهمین سال برگزاری بازیهای ملی انتخاب شده است.

ریکارد فعلی دوصد متر صد ساله ها، متعلق به "فیلیپ بابینوویتز" یک دونده افریقای جنوبی است که توانسته این مسافت را در 86،30 ثانیه پشت سر بگذارد. وی دو سال قبل در یک مسابقه غیر رسمی ، توانسته این ریکارد را بهبود ببخشد.

 

پیراهن برای سهولت کار مربیان فوتبال

در نتیجه تلاشهای یک دانشمند انگلیسی، مربیان فوتبال می توانند در آینده به کمک نوعی لباس، عملکرد بدنی بازیکنان تیم خود را در طول مسابقه کنترول کنند. این لباس که ضربان قلب و میزان تعریق بازیکنان را اندازه گیری می کند، مربی را از وضع جسمی و روحی بازیکنانش آگاه می سازد.

به این ترتیب مربیان می توانند مهره های خود را در زمین ، بموقع تبدیل کنند . در تکنولوژی این نوع لباس ، سنسورهای الکتروکاردیوگرام ، ضربان قلب بازیکن را ثبت می کنند و به وسیله یک فرستنده ، اطلاعات را به کمپیوتر کوچکی که در اختیار مربی است، می رسانند. کست های سیلیسیوم در پشت این لباس میزان تعریق بازیکن را اندازه می گیرند. به محض این که بازیکنی در زمین از لحاظ جسمی و روحی تحت فشار قرار گیرند و نیاز به تعویض داشته باشد، مربی و گروه طبی آگاه می شوند و اقدامات لازم را به عمل می آورند. دانشمند انگلیسی، لباس مورد نظرش را با ویبراتور هایی(وسیله تولید ارتعاش) مجهز کرده است، به این منظور که اگر مربی بخواهد بازیکن خاصی را متوجه کند، می تواند با فرستادن یک سر سیگنال و علایم به این ویبراتور ها، بازیکن را متوجه خود کند. این لباس در نمایشگاهی در لندن عرضه شده است. دانشمندی که این لباس را ساخته است، اختراع خود را برای مسابقات جام جهانی 2006 به بازار عرضه کرد.

 

استفاده از کیله برای تولید برق در استرالیا

انجینران استرالیایی موفق شده اند برای تولید برق از کیله گندیده استفاده کنند. آنان همچنین امیدوار هستند بتوانند نیروگاه هایی را بسازند که از همین میوه به عنوان سوخت استفاده می کند.

در حال حاضر، بخش عمده ای از محصول سالیانه کیله استرالیا به هدر می رود چون اندازه آن کوچک ویا پوشیده از لکه های سیاه است.

اما محققان می خواهند از هدر رفتن این میوه جلوگیری کنند و آن را به مصرف تجاری برسانند.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، می توان نیروگاه برقی ساخت که با استفاده از سوخت کیله برق پانصد خانه را تامین کند.

بیل کلارک، استاد رشته انجنیری در دانشگاه کوئینزلند، گفت که در شمال منطقه کوئینزلند کیله فراوان است و میتواند منبع خوبی برای انرژی قابل بازیافت باشد.

حدود یک سوم از محصول کیله کوینزلند کیله فراوان است و می تواند منبع خوبی برای انرژی قابل باز یافت باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد