مطالب گوناگون و یاد داشت های احمد بلال

زمانی بود که یک موضوع را در موتور های جستجوگر جستجو میکردم اما نمی یافتم. به همین خاطر خواستم یک ویبلاک پر محتوا و خوب بنویسم

مطالب گوناگون و یاد داشت های احمد بلال

زمانی بود که یک موضوع را در موتور های جستجوگر جستجو میکردم اما نمی یافتم. به همین خاطر خواستم یک ویبلاک پر محتوا و خوب بنویسم

لهستان یا بولند سربازان خود را در افغانستان افزایش میدهد

رئیس جمهوری لهستان/ پولند آمادگی کشورش را برای افزایش تعداد سربازان لهستانی در افغانستان ابراز کرده است.

لخ کاشینسکی، رئیس جمهور لهستان در سفر به کابل،گفت که کشورش به حمایت از افغانستان برای رسیدن به ثبات و امنیت ادامه خواهد داد.

لهستان هم اکنون بیش از هزار و 600 سرباز در چارچوب نیروهای ناتو در افغانستان دارد که عمدتا در ولایت غزنی، در جنوب غرب کابل مستقر هستند.

هنوز روشن نیست که لهستان سربازان خود را در افغانستان چقدر افزایش خواهد داد و این برنامه چه زمانی عملی خواهد شد.

برخی رسانه ها گزارش کرده اند که افزایش نیروهای لهستانی در افغانستان تا حدود چهارصد سرباز خواهد بود.

رئیس جمهوری لهستان گفت که کشورش همچنین در نظر دارد در بخش آموزش پلیس نیز با افغانستان همکاری کند.

آقای کاشینسکی گفت: "ما یکجا با سایر کشورهادر تامین امنیت و ثبات در افغانستان متعهد هستیم. ما در نظر داریم که شمار سربازان خود را در افغانستان افزایش دهیم و یک برنامه آموزش نیروهای پلیس افغانستان را نیز روی دست داریم."

رئیس جمهوری لهستان، هدف از اعزام سربازان بیشتر به افغانستان را کمک به تامین امنیت در جریان انتخابات ریاست جمهوری و کمک به ثبات در این کشور خواند.

اعلام آمادگی لهستان به اعزام نیروی بیشتر به افغانستان، به دنبال نشست کشورهای عضو ناتو در فرانسه صورت می گیرد که امکانات افزایش نیروهای ناتو در افغانستان را مورد بررسی قرار داد.

آمریکا در نظر دارد حدود بیست و یک هزار سرباز اضافی به افغانستان بفرستد و برخی کشورهای دیگر، از جمله بریتانیا نیز به اعزام سربازان بیشتر به افغانستان تعهد کرده اند.

یکی از دلایل تاخیر در برگزاری انتخابات افغانستان در زمان تعیین شده، نگرانی از وضعیت امنیتی خوانده شده بود و جامعه جهانی، در کنار حمایت از برگزاری انتخابات در افغانستان، تلاش دارد با اعزارم سربازان بیشتر به این کشور، زمینه را برای برگزاری انتخابات در تابستان امسال فراهم کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد