مطالب گوناگون و یاد داشت های احمد بلال

زمانی بود که یک موضوع را در موتور های جستجوگر جستجو میکردم اما نمی یافتم. به همین خاطر خواستم یک ویبلاک پر محتوا و خوب بنویسم

مطالب گوناگون و یاد داشت های احمد بلال

زمانی بود که یک موضوع را در موتور های جستجوگر جستجو میکردم اما نمی یافتم. به همین خاطر خواستم یک ویبلاک پر محتوا و خوب بنویسم

اهمیت وسایل ارتباط جمعی:

در جهان امروز وسایل ارتباط جمعی روزنامه، رادیو و تلویزیون و سینما با انتقال اطلاعات و معلومات جدید و مبادله افکار عمومی و عقاید عمومی در راه پیشرفت فرهنگ و تمدن بشری نقش بزرگی به عهده گرفته اند به طوری که بسیاری از دانشمندان، عصر کنونیِ زندگیِ انسان را عصر ارتباطات نام گذاشته اند. فراوانی جمعیت تمرکزگروه های وسیع انسانی در شهرهای بزرگ شرایط خاص تمدن صنعتی را بوجود آورده و پیچیدگی وضع زندگی جمعی وابستگی ها و همبستگی های ملّی و بین المللی، ناامنی ها و..............

...................... بحران ها، تحول نظام های سیاسی و اجتماعی، دگرگونی مبانی فرهنگی، ترک سنت های قدیمی و مخصوصاً بیداری وجدان انسانی همه از جمله ی عواملی هستند که روز به روز نیاز انسان را به آگاهی از تمام حوادث و وقایع جاری محیط زندگی بیشتر می کند. تا جایی که پیشرفت وسایل ارتباط جمعی و توسعه اقتصادی و اجتماعی و تحکیم مبانی دموکراسی و تفاهم بین المللی، لازم و ملزوم یکدیگر شده اند. آگاهی اجتماعی مهمترین ویژگی های انسان معاصر به شمار می روند. و همین آگاهی است که انسان را به سوی زندگی فردی و جمعی علاقه مند می سازد. و توجه او را به آزادی ها و مسؤلیت های وی جلب می کنند. انسان امروز یک انسان اجتماعی است. در جهان ارتباطات دیوارها یکی پس از دیگری شکسته شده و فرو می ریزند. دیوارهای فیزیکی و قابل مشاهده، ماهواره های کوچک و بزرگ که امواجشان سراسر گیتی را درنوردیده، علاوه بر کاخ های اغنیای اروپا و امریکا تا دل کلبه های کوچک و کم نور و تاریک روستائیان نقاط دور دستِ جهان، از امریکای لاتین گرفته تا میانمار و بنگلادش رسوخ کرده اند. انسان به عنوان یک موجود اجتماعی خواه ناخواه تحت تأثیر حوادث و اتفاقات پیرامون خود قرار می گیرد. در عصر حاضر این محیط پیرامونی گسترش یافته و کل جهان را شامل می شود. کوچکترین تغییری در سیاست گذاری های کشوری در آن سوی کره خاکی می تواند در خط مشی سایر کشورها تاثیر گذاشته و به تبع آن بر افراد و تصمیم گیریهای آنان تاثیر بگذارد. با توجه به اینکه اطلاع یافتن از این دگرگونیها و تغییرات برای افراد مقدور نیست مگر از طریق رسانه های مختلف. بدین طریق اهمیت روزافزون وسایل ارتباط جمعی آشکار و روشن می شود.

وظایف اجتماعی وسایل ارتباط جمعی(از دیدگاه دکتر معتمد نژاد) :

الف- وظایف خبری و آموزشی:

 در زمان حاضر تنها چند ثانیه کافی است که یک خبر در دور افتاده ترین نقاط گیتی پخش شود به همین جهت است که اکنون در جهان هیچ فردی پیدا نمی شود که با وسایل ارتباط جمعی سرو کار نداشته باشد. لااقلّ نام رؤسای جمهور کشورهای مشهور و بزرگ و تعدادی از شخصیت های مختلف سیاسی و اجتماعی، قهرمانان ورزشی و هنرمندان سینما در دنیا را نشناسد.

شبکه های وسیع ارتباطی که در تمام مدت 24 ساعت فعالیت دارند بنا بر این وظیفه مهم و اساسی، انتشار جریان رویدادهای اجتماعی را به انجام می رسانند.

اهمیت وظیفه آموزشی به حدی است که بعضی از جامعه شناسان برای مطبوعات و برای رادیو و تلویزیون و سینما نقش موازی یا آموزش دائمی را قائل شده اند.

نظرات 5 + ارسال نظر

سلام.خوبی اگه مایلی آمار وبلاگت بالا بره پس من به شما لینک باکس متقلب بازیهای رایانه ای معرفی میکنم.
اول کد لینک باکس را از آدرس زیر بگیر ودر وبلاگت قرار بده
بعد در قسمت ارسال لینک ما را مطلع کن
لینکت در لینک باکس قرار می گیره
دریافت کد لینک باکس:
http://pc-linkbox.blogfa.com/archive.aspx

مسناو 1387/08/30 ساعت 08:51 ب.ظ http://www.masnav-a.blogfa.com

سلام
ممنون از اینکه منو لینک کردی منم تو را در قسمت پیوند های وبلاگ لینک کردم

تریفه 1387/09/01 ساعت 01:47 ق.ظ http://www.trife-m.blogfa.com

سلام دوست گرامی
امیدوارم خوب و سرحال و موفق باشبد.
بسیار متشکرم که به وبلاگ خودتون سر زدید.
درآینده هم منتظر شما هستم .
برادرت امید.

وحید 1387/09/01 ساعت 02:56 ب.ظ http://forexpazhoo.blogsky.com

سلام عزیزم به وبلام اومده بودید و نظر گذاشته بودید واجب دیدم که خدمت برسم و عرض ادب کنم.
و دیگه اینکه من و دوستام که لینکشون رو می تونی تو وبلاگم ببینی به هیچ وبلاگی برای تشکر یا تبلغ نمی ریم کار ما فقط بحث و تبادل نظر و گفتگوست برای فهمیدن بیشتر هدف فقط فهمیدنه شما هم اگه از بحث و گفتگو لذت می بری یا دوست داری در مورد مساله ای بحث کنی حتما به وبلاگم بیا.
(فکر می کنم از همزبانان افغانی باشید) اگر این طور باشد خیلی عالیست می توانیم در مورد مسائل مشترک دو کشور یا دردهای مردم افغانستان صحبت کنیم.
و در آخر در مورد مطالب وبلاگتان باید به عرض برسانم به نظر من مطالب جالب و آموزنده ای است از این دست کارها برای ما ملت خاورمیانه که متاسفانه در جهل مطلق زندگی می کنیم واقعا نعمت است موفق باشی
تا همیشه فقط خودت نگهدار خودت باش

سلام من هم خدمت شما برسد. تشکر از نظر خوبتان نسبت به ویبلاک و خدا کند که از مطالب استفاده کرده باشید. بلی من یک افغانی هستم یکی از زبان های من فارسی دری میباشد و از شهر مزارشریف که یکی از شهر های تاریخی افغانستان یعنی از بلخ میباشم.
من دانشجوی دانشکده ژورنالیزم دانشگاه بلخ هستم و هم خیلی ها علاقه مند به تحقیق بحث و گفتگو با دوستان همزبان و هم فرهنگ خود به همین خاطر به ویبلاک خودت مواجه شدم اگر کدام وقتی فرصت یافتم حتماْ به ویبلاک خودت میبایم و ویبلاک تانرا یاد داشت کرده ام و در جستجو گر من ذخیره شده است.
و تشکر از خودت که در ویب من هم آمدی
ممنون و موفق باش

مهرداد 1388/03/13 ساعت 02:13 ب.ظ http://gara-mobile.blogfa.com

ضمن عرض تبریک به شما دوست عزیز که توانسته اید با زحمات فراوان وبلاگ بسیار زیبای خود را به ثبت برسانید...و تشکر فراوان بابت مطالب بسیار ارزنده و فواید ان برای هر بازدید کننده ای...شما را به گروه بزرگ اوکسین ادز جهت درج وبلاگ خود و زیباسازی محیط وبلاگ، به ازای ثبت وبلاگ و واریز پول توسط ما به شماره حساب بانکی شما دعوت مینماییم...
ثبت نام با شما....بازدید روزانه از وبلاگتان و واریز پول به حساب بانکی شما توسط ما...کافیست در سایت زیر ادرس وبلاگ و شماره حساب بانکی خود را درج نمایید..در هر کجا که هستید..بعد از 24 ساعت تاثیر انرا خواهید دید..به گروه بزرگ اوکسین ادز بپیوندید.
عضویت سریع:
http://www.oxinads.com/?i=34836

همچنین سایت های پر بازدید ایران ، عضویت فعالی دراین گروه دارند....به ازای هر کدام از وبلاگهایتان پول در میاورید......تعداد زیاد اعضای این گروه نشاندهنده رسمیت این گروه و هیچ گونه سوء استفاده است. فقط وبلاگ خود را ثبت نمایید و پول پارو کنید...بدون هیچ گونه چشم داشت و تضرر مالی....در هر کجا و در هر زمان و درهر وضعیت مالی که هستید..به گروه بزرگ اوکسین ادز بپیوندید.
عضویت سریع فقط در اینجا:
http://www.oxinads.com/?i=34836
http://www.oxinads.com/?i=34836


ما منتظر شماییم به ما بپیوندید
درضمن برای فعال شدن حسابتان باید کد بنر ها را در سایتتان قرار دهید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد