مطالب گوناگون و یاد داشت های احمد بلال

زمانی بود که یک موضوع را در موتور های جستجوگر جستجو میکردم اما نمی یافتم. به همین خاطر خواستم یک ویبلاک پر محتوا و خوب بنویسم

مطالب گوناگون و یاد داشت های احمد بلال

زمانی بود که یک موضوع را در موتور های جستجوگر جستجو میکردم اما نمی یافتم. به همین خاطر خواستم یک ویبلاک پر محتوا و خوب بنویسم

رویداد های مهم ورزشی در سال 2014

جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ بیستمین دورهٔ جام جهانی فوتبال بود که از ۱۲جون ۲۰۱۴ تا ۱۳ جولای ۲۰۱۴ در کشور برزیل بر‌گزار شد و در نهایت با قهرمانی تیم ملی فوتبال آلمان پایان گرفت. در دیدار پایانی جرمن ‌ها موفق شدند با یک گل در دقایق پایانی وقت اضافه دوم، تیم ملی آرژانتین را شکست دهند.

برازیل پس از میزبانی در سال ۱۹۵۰ میلادی، برای دومین بار موفق به کسب میزبانی جام جهانی گردید. این کشور پس از مکسیکو، ایتالیا، فرانسه و آلمان، پنجمین کشوری است که برای دومین بار میزبان جام جهانی شد

در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل، طبق ادوار گذشته یعنی از جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه به بعد ۳۲ تیم حضور داشتند که شامل ۱۳ تیم از اروپا، ۶ تیم از آمریکای جنوبی ۵ تیم از آفریقا، ۴ تیم از آسیا و ۴ تیم از منطقه کونکاکاف  می‌شدند..

در این رقابت‌ها ۶۴ مسابقه در ۱۲ شهر مختلف برزیل بر‌گزار شد در این دوره از مسابقات تمامی قهرمانان ادوار قبلی جام جهانی یعنی برزیل، ایتالیا، آلمان، آرژانتین، اروگوئه، اسپانیا و فرانسه حضور داشتند. مدافع عنوان قهرمانی - اسپانیا - در مرحله گروهی همراه با انگلستان و ایتالیا حذف شدند. اروگوئه هم در دور یک شانزدهم نهایی حذف شد. هم چنین، فرانسه در دور یک چهارم نهایی حذف شد. دیدار فینال بین دو قهرمان اسبق جام جهانی، آلمان و آرژانتین، بر‌گزار شد، که نهایتاً آلمان توانست آرژانتین را با یک گل در دقایق آخر وقت اضافی دوم شکست دهد و برای نخستین بار در تاریخ جام جهانی، مبدل به یک تیم اروپایی شود که در قاره آمریکای جنوبی قهرمان جام جهانی فوتبال شده است.

بهترین بازیکن این جام لیونل مسی ارجنتاینی و برترین گولزن جیمز رودریگز گولمبیایی انتخاب شدند.

بازی‌های زمستانی المپیک که بین ۷ فبروری تا ۲۳ فبروری ۲۰۱۴ در سوچی، روسیه برگزارشده است.

میزبان بازیهای المپیک زمستانی سوچی به عنوان قهرمانی این مسابقات دست پیدا کرد.

روسیه با کسب 33 مدال شامل 13 طلا، 11 نقره و 9 برنز به عنوان قهرمانی بازیهای المپیک زمستانی سوچی دست پیدا کرد.

ناروی با 26 مدال شامل 11 طلا، 5 نقره و 10 برنز رد جایگاه دوم ایستاد و کانادا با 25 مدال (10 طلا، 10 نقره و 5 برنز) در جایگاه سوم این بازیها ایستاد.

بر پایه این گزارش ، آمریکا با 28 مدال شامل 9 طلا، 7 نقره و 12 برنز چهارم شد.

طبق گزارش آسوشیتدپرس، این رقابتهای 17 روزه 51 میلیارد دلار هزینه دربرداشت و رکورد 40 میلیارد دلار بازی‌های المپیک تابستانی 2008 پکن را پشت سر گذاشت.

 

رخداد های مهم فوتبال اروپا سال 2014

·         در جنوری سال 2014 میلادی کریس رونالدو موفق به کسب توپ طلای سال 2013 فوتبال از سوی فیفا گردید.

·         در لیگ های مطرح اروپا تیم های اتلتیکو مادرید, منچستر سیتی, یوونتوس و پاریس سنت ژرمن به ترتیب قهرمان فصل 2013-2014 لیگ های کشوری اسپانیا, انگلستان, ایتالیا و فرانسه شدند.

·         رئال مادرید سر انجام در فصل 2013-2014 توانست عنوان لادیسما یا دهمین قهرمانی لیگ قهرمانان را دست بیاورد. و به تعقیب اش توانست تیم سویا را شکست داده و سوپرجام اروپا را فتح کند.

·         رونالدو بهترین بازیکن اروپا از طرف کارشناسان و روزنامه ها انتخاب شد.

·         در ماه دسامبر رئال مادرید توانست قهرمان جام جهانی باشگاه های فوتبال جهان شود.

·         برای کسب توپ طلای سال 2014 سه نامزد با دست آوردن بیشتر آرا و امتیاز با هم رقابت میکنند که عبارتند از مانوئل نور (دروازه بان بایرن مونیخ و تیم ملی آلمان) , لیونل مسی (کاپیتان تیم ملی ارجانتاین و ستاره بارسلونا) و کریستاینو رونالدو ( ستاره تیم ملی پرتگال و باشگاه رئال مادرید.)

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد