X
تبلیغات
رایتل
زمانی بود که یک موضوع را در موتور های جستجوگر جستجو میکردم اما نمی یافتم. به همین خاطر خواستم یک ویبلاک پر محتوا و خوب بنویسم
1393/04/21
هشتگ #

هشتگ #، یک نماد پیشوندی و یکی از تگ‌های ابرداده است. هشتگ ابزاری برای گروه‌بندی پیام‌هایی فراهم می‌کند، تا افراد بتوانند آن هشتگ را جستجو کنند و مجموعه‌ای از پیام‌هایی را که شامل آن هستند به دست آورند.   هشتگ بیشتر در انجمن‌های گفتگوی بدون‌ناظر و موقت استفاده می‌شود. هر ترکیبی از کارکترها که با علامت hash، شروع شده باشد، یک هشتگ است، و هر هشتگ، اگر توسط تعداد کافی از افراد ترویج شود، می‌تواند یک «trend» باشد و کاربران بیشتری را به بحثی که از آن هشتگ استفاده می‌کند، جذب کند. در Twitter، وقتی یک هشتگ خیلی محبوب می‌شود، در صفحهٔ اصلی هر کاربر در بخش «موضوعات پرطرفدار» نمایش داده می‌شود. موضوعات پرطرفدار می‌توانند بر اساس منطقهٔ جغرافیایی یا بر اساس کل Twitter سازماندهی شوند.
در این روز ها در Facebook  نیز علامت # ترویج یافته است و مردم بیشتر مسایل را لینک میسازند تا مخاطب بتواند راجع به آن کلمه (یا مجموع کلمات مهم) بیشتر معلومات مرتبط از دیگر کاربران بدست بیاورند.

به سه مثال ذیل غرض روشن شدن بیشتر موضوع توجه کنید!

-اگر کسی عکسی به حمایت از مردم فلسطین میگذرند و در پیام خود #Gaza را نیز میگذرد. یا از ترند های که فعلا خیلی ها مشهور شده اند مثل #GazaUnderAttack , #PrayForGaza #غزه
-
اگر کسی میخواهد راجع به جام جهانی معلومات بیشتر و دیدگاه های بیشتر از کاربران دیگر فیسبوک استفاده کند میتواند بگذارد: #worldcup2014

-اگر کسی میخواهد نگرانی خود را از ایجاد بحران در افغانستان ابراز کند میتواند بگذارد : #NoToCrisis  #افغانستان #بحران

شما میتوانید در مثال های فوق که به لینک های آبی مبدل شده اند : یکی را کلیک کنید ببیند قدرت هشتگ را ناگفته نماند که استفاده از هشتگ # نزد افغانها کمتر مورد استفاده را دارد.

 

 

free counters

کد بارش قلب