مطالب گوناگون و یاد داشت های احمد بلال

زمانی بود که یک موضوع را در موتور های جستجوگر جستجو میکردم اما نمی یافتم. به همین خاطر خواستم یک ویبلاک پر محتوا و خوب بنویسم

مطالب گوناگون و یاد داشت های احمد بلال

زمانی بود که یک موضوع را در موتور های جستجوگر جستجو میکردم اما نمی یافتم. به همین خاطر خواستم یک ویبلاک پر محتوا و خوب بنویسم

علت گرایش غربیان به دین مقدس اسلام

درآغاز این نبشـته باید دانست که که چرا غربیان در عصرامروزی  گرایش خود را به دین مقدس اسلام  اعلان میدارند ؟  

Islam

علت اینکه مردمان عصرامروزی زود به اسلام میگرایند ، عبارت است از :

1) تشنگی بعد مادی ومعنوی : علت اساسی پذیرش اسلام در غرب  تشنگی حقیقی خود آنان در جوانب مادی ومعنوی حیات انسانی است ، زیرا قوانین بشری اگرچه در ساحات مادی تا اندازهء برای انسان خدمت نموده است ، ولی از نگاه اجتماعی ، روابط فردی ، روابط انسانی ، روابط با مردمان جهان ، زنده گی فامیلی ، احترام والدین واعضای خانواده ، صله رحم ، آنانرا را خیلی ها به عقب رانده است ، نشر امراض مـختلف مانند ایدز ، سارس ، انواع مختلف سرطان ها ، و رو آوردن  به مخدرات ،  نیز علت همین قوانین بیدینی و یا ادیان ساخته بشراست که دامنگیر ملیون ها انسان شده است میباشد .

2)  خسته گی از زنده گی مادی :  اگر چـه انسانهای امروزی  به امتیازات مادی زیادی نایل شده اند ، ولی این زنده گی مادی راحت بخش نبوده و بسا اوقات سبب میشود که هزاران انسان دست به خود کشی زنند ، و درمقابله با بسیاری از مشکلات خود را تنها فکر نموده  به جستجوی یار ومدد گار میشوند ، که این یاری ومحبت صادقانه وجود نداشته ، ویاهم آنــرا در وجــود اشخاصــی میبینــند کــه خـود محتاجنــد ، و نمیتوانـند ایـن خــلا ها را پـر نمایــند .  

انسان یک مخلوق اجتماعی است که درساحات روابط اجتماعی نیازمند علاقه شریفانه میان خانم وشوهر ، اعضای فامیل ، رعایت و سرپرستی اولاد ، محبت حقیقی همکاران است ، همچنان این انسان نمیتواند تنها در چارچوب مادیت ، حیات خوش داشته باشد ، زیرا بخش معنوی انسان به روابط و علاقـه با ذات قوی نیازمند است که یار ویاورش درغمها ودردها بوده  ، وبرای رسیدن به آرمانهایش همکارش باشد .  

3) جستجوی معقولیت در اعتقاد : انسانهای امروزی  با عقل وسیع عصر تکنالوژی وساینس نمیتوانند عقایدی را بپذیرند که قابل درک نیست ،  وهرگاه از زبانهای خود آنان بشنویم میابیم که آنها از چنین عقاید دست ساخته بشر، شکایت دارند ، نه روحا آرامش دارند و نه هم جسما ، چرا یک انسان ، به بتهای ساخته دست خود عبادت کند ؟  چرا به مجسمه حضرت مسیح در کلیسا سجده نماید ؟  بین بت خواه از بودا باشد ویا از مسیح ویا از بگوان  چــی فرق است ؟  به اساس عقیدهء مسیحیت که میگویند انسان ملعــون خلق شده  وحضرت مسیح خود را قربان کرد تا ما را خلاص کند ، این انسان میپرسد که چرا انسان ملعون خلق گردد  ، چرا خدای پدر،  پسر خویش را قربان نماید (مطابق عقیده مسیحیان) آیا پدریکه پسرش را به دشمنان تسلیم مینماید ، ظالم نیست ، آیا درخون وی شریک نیست ؟  چرا این خدا بدون کشتن پسر مظلومش و به صلیب کشانیدن او بنده گان را عفو نکرد ؟

یکتن از اشخاص غیر مومــن  میگوید :  

من با عقل خود درک نمودم که این جهان بدون خالق نیست ، حتما ذاتی وجود دارد که این جهان را با چنین نظمی رهبری مینماید ، وزمانی برای ایمان آوردن به خدا ، به کلیسا رفتم درمجلسی برایم یک گیلاس شراب دادند و گفتند: این خون مسیح است ، بنوش ، و یک پارچه نان فطیر دادند  وگفتند:  این گوشت مسیح است ، بخور . گفتم : چطورمیتوانم که شراب را خون بگویم ، ونانرا گوشت مسیح ، عقلم این اندیشه را نمیپذیرد ، آنان به من گفتند : اگر میخواهی مسیحی باشی باید درین لحظه عقلت را فراموش کنی ، آنچه گفته میشود بپذیری .

آن شخص در جواب میگوید :  من با عقل خویش به وجود خالق اعتراف نمودم ، چطور میتوانم که بـرای خالقی عبادت کنم که عقلم را محو میسازد ، دو باره به چنین عقیده مخالف عقل کافرشدم .

این انسان دانشمند میخواهد که به خالقی سر تسلیـم نهـد که واقعا شایستـه عبادت باشد ، دارای قدرت عالی  ، از داشتن پـدر، پسر واولاد بی نیازباشد ، علم ودانش وی حد واندازه نداشته باشد ، اوامر وی حتما قابل تنفیذ باشد ، همیشـه همرای انسان باشد ، ودرچارچوب کدام اطاق بند نباشد ، ساخته دست خود انسان نباشــد ، انسان را کرامت دهد ، عادل و مهربان باشد ، انتقام مظلومان را از ظالمان حتما بگیرد ، اعمال انسانرا محاسبـه نماید ، ونیکی ها را بدون اجرنگذارد .

وهرگاه این انسان حقایق را میجوید ، بخوبی درک میکنــد که ذات اللـه ( جل جلاله ) همان خالق حقیقی است که دارای تمامی صفات الوهیت میباشد ، این انسان دانشمند به وجود چنین ذاتی ایمان آورده ، و صرف برای خالق حقیقی خود را تسلیــم مینماید . زیرا میداند که تمامی کاینات به خالق حقیقی تسلیم اند ، من نیز جزء همین جهان هستی میباشم ، لازم است که خود را تسلیم خالق جهان نمایـــم .

  بی احترامی به انسان و  تعصبات : یک دانشمند  علت بیزاری اش را از مسیحیت ، عقاید تعصبی و نژاد پرستانهء آن بیان میدارد ، او میگوید : خداییکه انسانرا خلق نموده ، وبرایش رنگ را اختیار نموده ، چرا برای مسیحیان سفید پوست حق میدهد تا مانع دخول سیاه پوستان درکلیسا شوند ؟ آیا این ظلم نیست ؟  وزمانی عدالت اسلامی را مطالعه مینماید که اسلام به اساس قاعدهء  تقوا ( إن اکرمکم عند الله اتقاکم ) بنیان گزاری شده ، به حقانیت این دین اعتراف مینماید . 

    همچنین سایر پیروان ادیان مختلف به مجرد آگاهی از حقایق اسلامی فورا گرایش خویش را به اسلام اعلان میدارند .

زیرا با توجه به ادیان مختلف میابند که انسان به شکلی از اشکال تقسیم بندی های منفی شده که بعضی را به اساس خلقت ظاهری ،خانواده گی ، منطقه ، و زبان  به بهتر وبد تر تقسیم نموده است ، ولی برعکس اسلام این اختلافات را علت برتریت ندانسته ، بلکه برتریت انسان را در حفظ کرامت انسانی ( تــقوا ) بیان داشتـه است . بلال سیاه پوست حبشـی ، سهیل رومی ، وسلمان فارســـی ( رضی الله عنــهم ) سه تن از صحابیانی بودند که با وجود اختلاف زبانی ، شکل صورت ، قومی ، ونژادی ، از جمله مقربترین انسانها درمیان مؤمنان ومسلمانان بودند .

میگویند یکتن از صحابه روزی به حضرت بلال جمله ء را استعمال نمود که در آن چیزی از بد گویی در رنگ بود ، و زمانی پیامبر ( صلى الله علیه وسلم ) خبرشد ، به آن صحابی گفت که : در وجود تو آثار جاهلیت هنوز باقیمانده است . آن شخص دانست که منظور پیامبر اینست که من هنوز مؤمن حقیقی نشده ام ، زیرا تعصب جاهلیت با نورانیت اسلام کاملا در تضاد است ، به نزد بلال رفتـه ، خود را درمقابل وی به خاک انداخت ، وگفت : ای بلال بالای من لکد نما ، تا خداوند گناه آن کلمه تعصب آمیز مرا عفو نماید .

در مورد سلمان فارسی (رضی الله عنه) روایت شده که روزی مهاجرین وانصاردرمورد وی اختلاف نمودند ، مهاجرین کفت که سلمان از جمله ء ماست وانصارکفتند که سلمان ازجمله انصارمیباشـد ، وقتی به نزد بیامبر( صلى الله علیه وسلم ) رفتند وجریان راقصه نمودند ، پیامبر گفت : سلمان از جمله اهل بیت من است .

4) جستجوی یک دین کامل  :

5) ) جستجوی یک دین جهانی :

6)  جستجوی جواب به سوالات فکری  جرا ؟ برای جی ؟ ازکجا ؟ هدف جیست ؟

7) جستجوی دین عاری از تعصبات

8) جستجوی راه نجات از فروپاشی ها :

نظرات 2 + ارسال نظر
مهیار 1388/07/24 ساعت 03:16 ب.ظ http://mmc.blogsky.com

کسب درآمد قانونی
هر کلیک تا سقف ۸۰۰ ریال

رضا محمدی 1390/09/30 ساعت 03:38 ب.ظ

حال که از سلمان گفتی
لعنت خدا و لعنت کنندگان بر آن کسی که سلمان را تبعید کرد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد